Lön

Anlita oss för att sköta dina löner och personaladministration.
Vi håller koll på vad som gäller i alla lägen.

Chansa inte

Alla som någonsin haft anställda vet att det ibland kan uppstå knepiga situationer när det gäller lön och personal. Gör man fel i sådana situationer kan det dessutom bli otroligt kostsamt. Chansa inte på vad som gäller, utan anlita oss för att sköta dina löner och personaladministration. Vi håller koll på vad som gäller i alla lägen.

Vi hjälper alla typer av kunder med deras löner, allt från lilla enmansföretaget till lite större bolag med eller utan kollektivavtal, Vi åtar oss gärna administrativa arbetsuppgifter inom Personalområdet

Vi levererar även tjänster och systemlösningar för att hantera rese- och utläggshantering.

Oavsett hur tidrapporteringen ser ut på ert företag har vi en lösning som passar. Vi kan leverera ett system som är helt anpassat till hur ni arbetar och hur ni vill redovisa tiden.

Kontakta oss
  1. Lönehantering

    Vi levererar era lönespecifikationer och administrerar utbetalningen på överenskommet sätt.

  2. Tidrapportering

    Anställda registrerar tider & avvikelser löpande under månaden. När månaden är slut kontrollerar och klarmarkerar den anställda perioden. Ansvarig attesterar och allt hämtas till lönekonsulten.

  3. Arbetsgivardeklaration

    Vi hjälper dig att redovisa utbetalda ersättningar, avdragen skatt och arbetsgivaravgifter i en arbetsgivardeklaration varje månad.

  4. Semester

    Semesterområdet är både svårt och komplext. Hantering av slutlön eller byte mellan intjänande/uttagsår och sammanfallande semesterår kan få stora konsekvenser både för företaget och den anställde.

  5. Rapportering till myndigheter

    Vi hjälper dig att rapportera till berörda myndigheter. Även kompletterande pensionspremier och nyanställd personal.

Låt oss prata ekonomi!

Har du en fråga eller fundering? Fyll i formuläret – eller hör av dig direkt. Vi tar gärna ett första, förutsättningslöst samtal för att se hur vi kan hjälpa dig.

Elin Skalstad

Ansvarig för ekonomitjänster

Fördelar med att anlita oss

Din sinnesro - Vår passion

Vi förenklar din vardag med IT och ekonomi – i perfekt balans.
Trygghet, transparens och personlig service – för din sinnesro.

  • Affärssinnesro

    Våra löpande företagstjänster gör att du håller fokus på din verksamhet

  • Smidig support

    Vid frågor eller för handfasta råd, är hjälpen alltid nära

  • Siffror i balans

    Våra konsulter sköter din redovisning så att du har full koll på läget

  • Under samma tak

    IT – och redovisning i skön harmoni gör att lösningen alltid finns nära dig

Visste du att vi erbjuder IT och ekonomi - under samma tak?

Hos Zenbiz får du smidiga helhetslösningar som kombinerar affärskritisk IT med trygg ekonomihantering. Med ett team som jobbar nära dig och ser till helheten får du både effektivitet, säkerhet och affärssinnesro – på ett och samma ställe.

Ekonomi

Siffror i balans. sinne i ro.

Från papper till pixlar. Koll på dina kvitton, utlägg, intäkter, kassa. Vi ser till att ditt företag kan göra sitt jobb och att hantverket kring ekonomi blir gjort. För att din rörelse ska vara vid liv kan vi även sitta på plats när VAB eller ledigheter tunnar ut resurserna.

Läs mer

IT

Stabil IT. Trygg vardag.

Vardagen i din verksamhet är full av saker som bara måste fungera. Vi är ditt stöd, din löpande rådgivare, installation och support för långsiktiga IT-lösningar. I vår egna säkra skyddsklass 3 serverhall har vi rätt att hantera alla typer av data från våra kunder.

Läs mer